25 خرداد و ترس

وقتی هیچ فراخوانی داده نشده،

وقتی حتی درخواست راهپیمایی داده نشده که بخواد با اون مخالفت بشه،

این همه مامور تو خیابون چیکار میکنه و چه معنایی داره این کار ؟!

25 خرداد 1389

———————————————————–

پارسال تو این روز بود که مردم اومده بودن بگن که رای که توی صندوق ریخته بودن چی شده؟

توی اون همه جمعیت نزدیکای دانشگاه جلوی مسجد بود که آقای کروبی با محافظ هاش روی سقف یه ماشین ایستاده بود.

مردم همدیگه رو دارن هل میدادن که برن پیش کروبی منم از وسط جمعیت دردسر رفتم جلو و دیدم که مردم فقط میان سلام میکنن و میرن و یا فشار جمعیت خیلی زود دور میشن.

منم صدا زدم داشت اما چون با یکی اون طرف ماشین صحبت میکرد، تو اون شلوغی هیچ فایده ای نداشت. با دست به پای یکی از محافظهاش زدم وقتی که برگشت و منو نگاه کرد لباسمو زدم بالا. تا جراحت و کبودی های روی تنم رو دید، کروبی رو صدا کرد و وقتی که خودش دید به من گفت که فردا بیا دفترم. چون تو سال ها با رفتار و برخورد آدم های دولتی و بالادستی آشنا شده بودم گفتم که نمیام. و دوباره خودش و محافظش گفتن که فردا حتما بیا دفتر. چند بار گفتن. و من آخرش گفتم که فکر کردی که ما بخاطر چی اومدیم و امروز چرا اینجا هستیم. خیال میکنین دنبال چیزی هستیم که با به دفترت اومدن من تنها به اون برسم. بقیه چی میشن. اونا که الان نتونستن بیان یا معلوم نیست چه بلایی سرشون اومده. گفتم ترسو نباش و تا آخرش بمون ، چون تا آخرش هستیم.

بعدها که دیدم کروبی و دیگران پیگیر آسیب دیده ها و کشته شده ها هستن ، دلیل اصرارشون رو متوجه شدم. و حالا باید از اون تشکر کنم به خاطر شجاعتش، که معلوم نیست اگه توی موقعیت اون بودیم این کارها رو میکردیم یا نه؟!. و به خاطر کارهایی که کرده و حرف هایی که زده ، چون این کار رو دیگران هم تو مقیاس های دیگه میتونستن انجام بدن که ندادن. و به خاطر اینکه ماها رو حداقل تا الان تنها نذاشته.

من از اینکه هموطنانم جونشون رو از دست دادن، خانواده هایی که عزیزانشون رو از دست دادن ، و یا دچار آسیبی شدن یا اینکه الان توی بازداشتگاه ها و زندان ها هستن ناراحت هستم. ولی فقط این منو میتونه کمی آروم کنه که توی بیشتر تظاهرات* تنهاشون نذاشتم.

~ توسط tohirow در ژوئن 16, 2010.

پاسخی بگذارید

 
